דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 רעיונות שיעזרו לקידום האתר שלך 

מאת    [ 15/12/2008 ]

מילים במאמר: 1369   [ נצפה 2692 פעמים ]

5 רעיונות שיעזרו לקידום האתר שלך

 

מזה תקופה ממושכת, חברת comScore מדווחת על עלייה מתמדת בחיפוש בכלל ובנתח של גוגל בשוק זה בפרט. אם נשווה את חודש ינואר 2008 לחודש אוגוסט 2008, נמצא כי כמות החיפושים ברשת עלתה מ- 10.5 מיליארד (ביליון) ל- 11.7 מיליארד בחודש אוגוסט 2008, שהינה עלייה של 11% והנתח של גוגל שהיה 58.5% בחודש ינואר 2008, טיפס
ל- 63% ורשם עלייה של 7.7%. למרות שאין בידי מספרים על שוק מנועי החיפוש בישראל, אני רק יכול לשער שגם בארץ מספר החיפושים באמצעות מנועי החיפוש נמצא במגמת עלייה.

המשמעות היא שעליך להקל על הלקוחות שלך למצוא אותך, ואחת הדרכים האפקטיביות ביותר היא לעשות SEO (Search Engine Optimization - אופטימיזציה עבור מנוע החיפוש) לאתר שלך.אסטרטגיית SEO תתמקד בהבאת האתר שלך לדירוגים גבוהים בדף התוצאות הלא-ממומנות של מנועי החיפוש.

מיקום טבעי (כלומר, אורגני) במקום גבוה, מביא תנועה הרבה יותר גבוהה לאתר שלך מאשר קישורים ממומנים, למשל. מעבר לכך, פרסום ממומן, מתנהג כמו כל פרסום: הפסקת הפרסום גורמת לעצירת התנועה (התנועה קיימת, אבל היא אינה מגיעה אליך, כי הפסקת לשלם. במקום זאת, היא מנותבת אל המתחרים שלך). לבסוף, הפרסום אינו בונה לך נכס, ולעומתו, קידום אורגני - עושה זאת. כאשר מנועי החיפוש יכירו בחשיבות האתר שלך ויבינו שגם הלקוחות מכירים בחשיבותו ובנחיצותו, יהיה בידך נכס שהוא למעשה אתר שנמצא גבוה בדירוג ומביא תנועה רבה ולקוחות פוטנציאליים. יחד עם זה, לקוחות רבים שואפים להיות מקום ראשון בגוגל בדירוג האורגני ובנוסף להמשיך ולהופיע ראשונים גם בתוצאות הפרסום בגוגל.

אם כך, תשאל, איך אני גורם לאתר שלי להיות במקום טוב בדף התוצאות של מנועי החיפוש? התשובה פשוטה, כפי שתיווכח בהמשך, אבל, הדרך ארוכה ועתירת עבודה.

למנועי החיפוש, בין אם זה Google, Yahoo, Live או אחרים, יש מאות פרמטרים שהם בודקים ביחס לאתר שלך. אפשר לחלק פרמטרים אלה לשתי קבוצות:

On-page SEO factors - אלה הדברים שתוכל לעשות אצלך באתר. הבשורה הטובה היא שדברים אלה הם בשליטה מלאה שלך. הבשורה הרעה היא, שהם מהווים רק חלק קטן מהניקוד הכולל. כמה? כנראה 25%, אם כי אין לדעת בוודאות. לפעמים זה מספיק. במקום שבו התחרות קטנה, מספיק לערוך מספר שינויים פשוטים באתר, ואופס! עלית בדירוג.

Off-page SEO factors - אלו הן הפעילויות שתעשה באינטרנט ביחס לאתר שלך. חלק מפעילויות אלו תופס כנראה 75% בנוסחת השקלול, כאשר המרכיב העיקרי הוא מספר הקישורים האיכותיים המפנים מאתרים אחרים אל האתר שלך. מנועי החיפוש רואים בקישורים מהאתר שלך ואליו מעין מערכת הצבעה אשר מציגה עד כמה האתר שלך מעניין את האחרים. יותר קישורים פירושו שהאתר שלך יותר מעניין, כי יותר בעלי אתרים התרשמו ממנו ויצרו קישור אליך מהאתר שלהם.

כותרת עמוד

כותרת העמוד  מופיעה בכותרת החלון. לכאורה, זה מידע אך למעשה זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר במשפחת ה- On-page SEO - והיא בשליטתך. זה הדבר הראשון שמנועי החיפוש רואים כאשר הם סורקים כל דף. הכותרת עוזרת להם להבין מהו תוכן הדף.

למשל, כותרת הדף ספרים חדשים באתר מועדון קריאה, היא "ספרים | ספרים חדשים". כותרת זו אומרת למנועי החיפוש מה תוכן הדף, וכוללת גם את מילות המפתח הרלוונטיות למי שמחפש מידע בנושא "ספרים חדשים". ואכן, הדף מדורג במקום השני והמכובד.

חייבים לדאוג לכך שלכל דף תהיה כותרת נפרדת וייחודית. הדבר נכון אם יש לך אתר שבו 5 עמודים, 20 או 3,500, כמו באתר שלי. אין זה משנה אם האתר סטטי או דינמי, ונבנה בטכנולוגיה זו או אחרת - עליך לדאוג לכותרת שונה בכל דף. מה לדעתך יקרה אם מנועי החיפוש ימצאו אצלך באתר שני דפים בעלי תוכן שונה וכותרות זהות? הם לא יבינו במה מדובר, והתוצאה תהיה: דירוג נמוך במנועי החיפוש.

כתובת האתר

מנועי החיפוש יודעים היכן למצוא אותך לפי הכתובת שלך. לכל דף באתר שלך יש כתובת שונה, והדירוג שלך במנועי החיפוש משויך לאותה כתובת. אם אתה רוצה לבנות נוכחות באינטרנט, עליך לדאוג לכך שהכתובת תהיה שלך ותוצג כך: yourcompany.blogspot.com או yourcompany.com, רק בדרך זו תוכל לבנות, לשמור וגם להעביר את ה'עוצמה' שיש לכתובת שלך.

עסקים רבים, מסיבות השמורות איתם, החליטו לבנות את האתר שלהם תחת כתובת של ארגון אחר. אולי בגלל הנוחות, אולי בגלל חוסר הידיעה - אין לכך חשיבות כעת. העניין הוא בכך שכל מי שגולש לאתר שלהם, למעשה מחזק את אתר ה'אבא'.

למשל, הצלם המוכשר הראל סטנטון פתח דף בכתובת: www.artforcharity.org/en/artists_pages/harelstanton.html - דף זה אינו מתאים
ל- SEO, כי אם הראל יתאמץ ויביא תנועה לאותו דף, הקרדיט ינתן לכתובת הראשית, ומי שיהנה ממנה יותר מכל יהיו הבעלים של אתר http://www.artorcharity.org/. אבל, הראל סטנטון עשה משהו אחר, הוא פתח בלוג בקפה דה-מארקר תחת הכתובת: harelstanton.cafe.themarker.com וזה טוב לפעילות SEO. אתם כמובן מוזמנים לבקר באתר של הראל סטנטון בכתובת http://www.harelstanton.com/.

בלוג

בלוג שאתה יוזם יכול לעשות לאתר שלך דברים נפלאים מבחינת SEO. עם זאת, עליך לקיים מספר תנאים:

ראשית, אם אתה מתכנן לפתוח בלוג, עליך לעדכן אותו בקביעות ובאופן שוטף. הדבר יכול להיות פעם או פעמיים בשבוע או אחת לשבועיים. עליך לזכור שמנוע החיפוש של גוגל, וגם המנועים האחרים, "אוהבים" תוכן טרי ורענן ומקדמים את הדפים האלה בדרוג, והרי זה בדיוק מה שאתה שואף אליו.

והתנאי השני  הוא שבלוג הוא מגנט לקישורים. האנשים שיוצרים את הקישורים הרבים ביותר הם הבלוגרים. הם הרבה יותר פתוחים ליצירת קישורים, גם מבלי שתבקש מהם. די להם שיראו מאמר מעניין שפרסמת בבלוג, או פוסט מסקרן במיוחד, והנה זכית בקישור.

אם אתה מתכוון לפתוח בלוג, דאג שהוא יפנה לשוק שהאתר שלך פונה אליו. דאג לעדכן את הבלוג לעיתים תכופות, ולאורך זמן תיווכח בעזרה שלו למאמצי SEO.

יחסי ציבור

אם יש לך פעילות של יחסי ציבור בעסק שלך, עליך לשלב בה פעילות SEO. יש מספר דברים לעשות: האחד, להוסיף קישורים לאתר שלך בהודעה לעיתונות; והשני - לדאוג שבהודעה לעיתונות שמתפרסמת יופיע גם הקישור לאתר שלך

כדי להקל על העיתונות לפרסם את ההודעות שאתה שולח להם, אני מציע להכין את הטקסט במספר פורמטים (הזהרתי אותך ש-SEO היא פעילות עתירת עבודה...). מכתב לא יועיל בדרך כלל למאמצי SEO שלך, ולמה? כי הדבר הכי חשוב לך בפרסום ההודעה לעיתונות הוא הקישור. תתפלא, עד כמה העיתונאים אינם מצרפים באופן אוטומטי את הקישור לאתר שהם דנים בו או מציגים אותו. מומלץ לשלוח את הפרסום גם במסמך Word. דאג להוסיף קישורים ככל שדרוש ובאופן הרצוי לך. הם גם יהיו מדויקים וללא שגיאות. יש להניח שפעולת 'העתק' ממסמך וורד ששלחת ו'הדבק' למערכת עיבוד התוכן של העיתונאי תהיה פשוטה, ואתה תזכה בהודעה תקינה וגם בקישור נכון.

כאשר אתה מציין את כתובת האתר שלך בהודעה לעיתונות, הוסף אותה בתוך טקסט רלוונטי. למשל, אם אני רוצה שהביטוי "ספרים חדשים" שהוא כותרת הדף שלי יובלט, עלי לכתוב בסיום ההודעה משפט כמו זה: "זהר עמיהוד, מנהל אתר מועדון קריאה, שבו ניתן לקרוא ספרים חדשים". הביטוי "ספרים חדשים" יהיה הקישור אל האתר שלי.

משהו משעשע וגם מעניין:

חברת Adobe עודדה את כולם לקשר את הביטוי Click here אל האתר שלה. אתם מוזמנים לחפש במנוע החיפוש האהוב עליכם את הביטוי Click here. לפניכם SEO במיטבו (האם לזה הם התכוונו ?!)

רשתות חברתיות

רשתות חברתיות הן התחליף הדיגיטלי למסיבות קוקטייל וכנסים למיניהם, ובמידה מסוימת גם לשיחות חולין של חברים. רשתות אלו הן דרך מצוינת לקדם את הנושאים החשובים לך על ידי כתיבת תוכן בעיקר. החברים ברשת יראו את מה שכתבת ובעקבות זה, חלק מהם ידווחו עליך באתרים או בבלוגים שלהם, או בהודעות דואר לחברים, וכך יוסיפו קישור אל האתר שלך.

רשתות חברתיות יכולות לעזור במיתוג שלך ושל העסק שלך. שם אתה יכול לבנות אמינות, מקצוענות ולקבץ סביבך קהל רלוונטי המחכה לקרוא את מה שכתבת. זהו הקהל שגם יבוא לאתר שלך ולבסוף גם יהפוך ללקוחות. אז מה שעליך לעשות זה להירשם למספר רשתות חברתיות, למצוא את הקבוצות והבלוגים שלקוחותיך נמצאים בהם. התחל להאזין, שאל שאלות ותן תשובות שיהפכו אותך למקור מידע חשוב ואמין. אל תשכח להוסיף בסוף כל הודעה את הקישור אל האתר שלך.

סיכום

פעילות SEO היא פעילות שיווקית לעסק שלך ולאתר שלך. כמו כל פעילות שיווקית, היא צריכה להיעשות לאורך זמן ולהשקיע בה משאבים. במאמר זה סקרתי מספר טכניקות לשיווק וקידום אתרים באינטרנט, אבל זהו רק קצה הקרחון, יש עוד הרבה מה לעשות. בכל פעם אני מגלה טכניקות חדשות שעשויות להביא יותר תנועה לאתר שלי, ואשתדל לחלוק אותן אתכם, קוראיי הנאמנים.

זהר עמיהוד, שיווק באינטרנט ויועץ קידום אתרים באינטרנט. מתמחה בקידום אתרים אורגני. ניסיון עצום שנצבר במהלך שנים רבות בעבודה בתחום. מרצה בנושאי שיווק באינטרנט במרכזים לטיפוח יזמות עסקית ובמרכז הבינתחומי לאינטרנט. תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה" ומחבר הספר פרסום בגוגל.

זהר עמיהוד יועץ עסקי לנושאי שיווק באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזים לטיפוח יזמות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר הספר HTML & CSS למפתחי אתרים באינטרנט ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר מועדון קריאה של ספרים חדשים וספר פרסום בגוגל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב